De abs sensor is er in verschillende uitvoeringen en geeft of leest een signaal om het abs systeem van uw CAR in of uit te schakelen. De meeste voertuigen hebben inmiddels abs op het remsysteem omdat dit een zeer doeltreffend middel is om de auto tot stilstand te krijgen onder extreme omstandigheden. Alle onderdelen zijn uitvoerig getest en zijn gemaakt in de Europese Unie. Er zijn ook gewone pers wiellagers met een magnetische ABS ring in de buitenzijde van het wiellager als deze defect is moet men het wiellager demonteren en vervangen. Het gewicht van voertuigen is bepalend voor de remweg.
Waterpomp zorgt voor de afkoeling van de motor. Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor. Als de ABS-ring in een wielnaad is ingebouwd, herkent u dit aan de aansluitingen op de wielnaad. Het wegdek bepaald mede de slijtage aan uw rem onderdelen.
De sensor om uit te lezen is meestal een los onderdeel wat in de buurt van het wiel zit. Consumenten kunnen flink besparen op hun onderhoudskosten van hun auto. Voertuigen worden steeds zuiniger gemaakt. Als de losse abs sensor defect is kan deze makkelijk zonder al te veel kosten vervangen worden het wordt duurder als u de abs computer of regelunit moet vervangen dit zelfde geld voor de wielnaaf waar de abs sensor in zit, deze zijn ook iets prijziger.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.