Bij Abs sensoren gemonteerd in de wielnaaf moet men de complete naaf vervangen als de sensor defect is. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring. Wanneer u voor 10:00 besteld kunt u het nog dezelfde werkdag ophalen bij ons in Ermelo.
De ABS-sensoren zijn gemonteerd bij de wielen en ook elektrisch. Dit veiligheidssysteem is verbonden met een computer en deze heeft gegevens nodig over de wielsnelheid welke gelezen wordt door de abs sensor. Aluminium velgen worden steeds vaker bij aflevering geleverd. In ons magazijn heeft RemOnderdelen.nl meer dan 20.000 producten op voorraad liggen. Als de ABS-ring in een wielnaad is ingebouwd, herkent u dit aan de aansluitingen op de wielnaad.
Het is zaak om ook de ABS-ring goed schoon te maken met onze remreiniger. Op onder andere YouTube hebben wij diverse video's staan welke u helpen bij het monteren van het door u bestelde onderdeel. De ABS gaat dan in werking en zorgt ervoor dat er pompend geremd wordt. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Als het ABS-systeem niet goed werkt kan dit ook komen door vuil op de sensoren waardoor het signaal niet goed gelezen kan worden.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.