Wiellagers en wielnaven Honda Civic type 4 Sedan 1.6 I 16v 4x4

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

De werking van een ABS-sensor

Een juist werkend ABS systeem op uw auto is essentieel voor de veiligheid en wordt daarom ook meegenomen in de apk keuring om ongelukken te voorkomen. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. De ABS-sensoren zijn gemonteerd bij de wielen en ook elektrisch. Alleen olie lekkage is uit den boze gezien het milieu. Bij Abs sensoren gemonteerd in de wielnaaf moet men de complete naaf vervangen als de sensor defect is.

APK afkeur ABS sensor

Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. De sensor om uit te lezen is meestal een los onderdeel wat in de buurt van het wiel zit. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Als de losse abs sensor defect is kan deze makkelijk zonder al te veel kosten vervangen worden het wordt duurder als u de abs computer of regelunit moet vervangen dit zelfde geld voor de wielnaaf waar de abs sensor in zit, deze zijn ook iets prijziger.

ABS-sensor op uw Honda Civic Iv Sedan 1.6 I 16v 4x4 uitlezen

Wij controleren altijd bij de Honda Civic Iv Sedan dealer of de onderdelen passen op uw auto. Vandaar dat wij veel tijd hebben gestoken in het maken van een duidelijke website. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% voor en 50% achter. Hierdoor wordt de auto weer bestuurbaar.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.