Tot: 05-1999
Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. Het rendement uit de benzine motor is aanzienlijk gestegen de laatste jaren. Hierbij in de buurt wordt de ABS-sensor, als nemer, gemonteerd om het signaal door te geven, via de computer, naar de ABS-pomp. De meeste voertuigen hebben inmiddels abs op het remsysteem omdat dit een zeer doeltreffend middel is om de auto tot stilstand te krijgen onder extreme omstandigheden. De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor.
De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Alleen olie lekkage is uit den boze gezien het milieu. Elke Iveco Daily Ii Kiepauto heeft een eigen VIN-nummer. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw Iveco, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637.
De sensor om uit te lezen is meestal een los onderdeel wat in de buurt van het wiel zit. Hedendaagse voertuigen gaan veel langer mee dan 15 jaar geleden. Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken. Het is zaak om ook de ABS-ring goed schoon te maken met onze remreiniger.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.