Tot: 10-2006
De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Een auto uit buiten de EU heeft vele kilometers op slechte wegen gemaakt.. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Hierdoor wordt de auto weer bestuurbaar.
De ABS gaat dan in werking en zorgt ervoor dat er pompend geremd wordt. De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring. Als de losse abs sensor defect is kan deze makkelijk zonder al te veel kosten vervangen worden het wordt duurder als u de abs computer of regelunit moet vervangen dit zelfde geld voor de wielnaaf waar de abs sensor in zit, deze zijn ook iets prijziger. Als de ABS-ring in een wielnaad is ingebouwd, herkent u dit aan de aansluitingen op de wielnaad.
De meeste voertuigen hebben inmiddels abs op het remsysteem omdat dit een zeer doeltreffend middel is om de auto tot stilstand te krijgen onder extreme omstandigheden. Bij elke bestelling krijgt u van ons een gratis tube keramisch vet en spuitbus remreiniger. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. Met een klik op het artikelnummer kunt u de artikelspecificaties zien. Hierbij in de buurt wordt de ABS-sensor, als nemer, gemonteerd om het signaal door te geven, via de computer, naar de ABS-pomp.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.