Wiellagers en wielnaven Saab 9-5 2.3 Turbo

Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

De werking van een ABS-sensor

Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring. Een juist werkend ABS systeem op uw auto is essentieel voor de veiligheid en wordt daarom ook meegenomen in de apk keuring om ongelukken te voorkomen. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw Saab 9-5 2.3 Turbo komen. De ABS-ring in een wiellager is eigenlijk ook een ABS-sensor.

ABS-sensor op uw Saab 9-5 uitlezen

De signaal gever kan in een wiellager zitten of als bijvoorbeeld getande ring op de aandrijfas. De abs sensor is er in verschillende uitvoeringen en geeft of leest een signaal om het abs systeem van uw Saab 9-5 2.3 Turbo in of uit te schakelen. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Wij controleren altijd bij de Saab dealer of de onderdelen passen op uw auto.

APK afkeur ABS sensor

Hierbij in de buurt wordt de ABS-sensor, als nemer, gemonteerd om het signaal door te geven, via de computer, naar de ABS-pomp. Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken. Welke onderdelen slijten wel in uw voertuig? De ABS-ring zit vaak gemonteerd op de aandrijfas de remschijf of de wielnaaf. Een motorkap is nu ook al vaak van kunststof of aluminium.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.