Tot: 10-1986
Bumpers zijn geen slijtonderdelen van een auto. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring. Bij ons zijn de remklauwen voorzien van een CR203 coating, ook wel Chromium 3 genoemd. Deze nieuwe coating is niet belastend voor het milieu.
Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken. De meeste voertuigen hebben inmiddels abs op het remsysteem omdat dit een zeer doeltreffend middel is om de auto tot stilstand te krijgen onder extreme omstandigheden. De ABS-ring in het wiellager werkt samen met de ABS-sensor onder de auto. Als het ABS-systeem niet goed werkt kan dit ook komen door vuil op de sensoren waardoor het signaal niet goed gelezen kan worden.
Deze ring is magnetisch en ook te vinden door een metalen plaatje te gebruiken. Bij elke bestelling krijgt u van ons een gratis tube keramisch vet en spuitbus remreiniger. Als de ABS-ring in een wielnaad is ingebouwd, herkent u dit aan de aansluitingen op de wielnaad. De abs sensor is er in verschillende uitvoeringen en geeft of leest een signaal om het abs systeem van uw CAR in of uit te schakelen.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.