Tot: 06-2013
De bevestigingsbouten kunnen ook slijten. Fabrikanten zijn FEBI TRW LENFORDER ABS. Slijtage aan fuseekogel en draagarmrubber zijn hevig door dit bewegen en scharnieren, ook het weer speelt hier een rol in denk aan vorst en pekel deze tasten de rubbers aan. Auto onderdelen in het buitenland kunnen verschillen van kwaliteit. Draai nu de rest van de moeren los (draagarmrubber) nu kan de draagarm eronder vandaan.
Een defecte draagarm of fuseekogel merkt men niet zo snel op, daar men went tijdens het rijden aan het mindere stuurgedrag van de uw auto Een draagarm moet in goede conditie verkeren, met name de draagarmrubbers en fuseekogel moeten speling vrij zijn om de auto een goede wegligging te kunnen geven. De wegligging is een heel belangrijk item bij een apk-keuring. U kunt bij ons langs komen voor onze expertise. Houdt u altijd rekening met zondagen, feestdagen en weekend. De draagarm zelf gaat op zich niet zo snel stuk de fuseekogels en draagarmrubbers daarentegen wel, er komen veel krachten op te staan, een fuseekogel zit vast aan de wielzijde van de auto en beweegt tijdens het sturen constant mee dit werkt als een scharnier.
Het is over het algemeen niet zo moeilijk er is geen speciaal gereedschap voor nodig om deze te vervangen, wel wordt geadviseerd om de complete draagarm te vervangen dit omdat het persen van nieuwe fuseekogels of draagarmrubbers thuis bijna niet mogelijk is zonder een pers. Wanneer u voor 10:00 besteld kunt u het nog dezelfde werkdag ophalen bij ons op locatie. Elke auto heeft een eigen VIN-nummer. Draagarm noemt men ook wel reactiearm .
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.