Draagarmen en stuurdelen Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i

Een fuseekogel zorgt voor het draaien en sturen van de wielen, dit is een directe verbinding tussen het fuseelichaam en draagarm, wanneer er speling optreedt in de fuseekogel dan kan de auto  een bonkend geluid gaan maken. Is dit het geval dan dient de fuseekogel vervangen te worden. Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i Fuseekogels kunnen niet altijd los gekocht worden, deze zitten dan in de draagarm geperst en u kan dan alleen een complete draagarm vervangen.

Binnenste stuurkogels voorzijde
Past op uw auto.
- 64%
84,06
30,26
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 240439

Lengte (mm): 256,0 mm

Voor fabrikant: ZF

In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Past op uw auto.
- 64%
55,16
19,86
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 240440

Lengte (mm): 247,0 mm

Voor fabrikant: TRW

In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Functie van de Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i fuseekogel

Een Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i fuseekogel heeft als functie de draaiende delen bij het sturen op te vangen, ook de opwaartse krachten dient de fuseekogel op te vangen denk hierbij aan drempels en heuvels. Hier heeft de fuseekogel het ook het zwaarste te verduren, een fuseekogel is daarom een echt slijtage onderdeel.

Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i Fuseekogel vervangen

De Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i fuseekogel dient vervangen te worden als deze speling vertoont, de speling treedt op na slijtage van de fuseekogel u kunt dit herkennen als bij het insturen een bonk of knik hoorbaar is. Om de fuseekogel zit een rubberen hoes als deze is gescheurd of versleten dan dient de fuseekogel vervangen te worden. Een fuseekogelhoes kunt u ook los vervangen dit wordt echter niet geadviseerd, als een hoesje al enige tijd gescheurd is geweest dan kan er vocht bij komen dus ook roest vandaar dat er wordt geadviseerd om de gehele fuseekogel te vervangen.

Met een kapotte fuseekogel door blijven rijden is zeer gevaarlijk als er te veel speling ontstaat dan kan de fuseekogel afbreken met alle gevolgen van dien, hierdoor kunt u de macht over het stuur verliezen. Voelt u enige speling bij het sturen? Bekijk dan of de fuseekogel speling heeft dit dient wel op een brug te gebeuren.

Fuseekogel Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i zelf vervangen

Om zelf een Bmw 3 Cabriolet (e93) 325 i fuseekogel te vervangen heeft u een hefbrug nodig, en enige kennis is zeker een vereiste. Hoe lastig dit vervangen is verschild ook per auto type. Speciaal gereedschap is een must voor dit klusje denk hierbij aan een fuseevork of een fuseetrekker, deze tools zijn ervoor om ervoor te zorgen dat er spanning ontstaat op de fusee.

Na het los draaien van de moeren zal de fuseekogel een paar flinke tikken nodige hebben om los te komen. Na het vervangen van een fuseekogel dient de auto meestal uitgelijnd te worden dit omdat de stand van de wielen iets veranderd.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.