Lancia Delta I fuseekogels

Een fuseekogel zorgt voor het draaien en sturen van de wielen, dit is een directe verbinding tussen het fuseelichaam en draagarm, wanneer er speling optreedt in de fuseekogel dan kan de auto  een bonkend geluid gaan maken. Is dit het geval dan dient de fuseekogel vervangen te worden. Lancia Delta I Fuseekogels kunnen niet altijd los gekocht worden, deze zitten dan in de draagarm geperst en u kan dan alleen een complete draagarm vervangen.

Geen kenteken? Selecteer hieronder uw LANCIA type:

TypeBouwjaarKW
Van: 01-1986
Tot: 12-1990
47
Van: 09-1983
Tot: 08-1992
58
Van: 09-1979
Tot: 08-1992
55
Van: 09-1979
Tot: 12-1992
63
Van: 11-1982
Tot: 04-1986
77
Van: 05-1987
Tot: 08-1992
66
Van: 08-1986
Tot: 08-1988
80
Van: 10-1983
Tot: 12-1986
96
Van: 08-1986
Tot: 05-1993
122
Van: 08-1986
Tot: 08-1988
103
Van: 04-1987
Tot: 03-1989
97
Van: 09-1985
Tot: 10-1988
184
Van: 10-1986
Tot: 12-1989
59
Van: 09-1991
Tot: heden
154
Van: 06-1993
Tot: heden
158
Van: 06-1991
Tot: heden
151
Van: 06-1993
Tot: 01-1994
155
Van: 03-1989
Tot: 09-1991
144
Van: 11-1986
Tot: 08-1988
122
Van: 10-1987
Tot: 12-1991
133
Van: 12-1986
Tot: 12-1992
130
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Functie van de Lancia Delta I fuseekogel

Een Lancia Delta I fuseekogel heeft als functie de draaiende delen bij het sturen op te vangen, ook de opwaartse krachten dient de fuseekogel op te vangen denk hierbij aan drempels en heuvels. Hier heeft de fuseekogel het ook het zwaarste te verduren, een fuseekogel is daarom een echt slijtage onderdeel.

Lancia Delta I Fuseekogel vervangen

De Lancia Delta I fuseekogel dient vervangen te worden als deze speling vertoont, de speling treedt op na slijtage van de fuseekogel u kunt dit herkennen als bij het insturen een bonk of knik hoorbaar is. Om de fuseekogel zit een rubberen hoes als deze is gescheurd of versleten dan dient de fuseekogel vervangen te worden. Een fuseekogelhoes kunt u ook los vervangen dit wordt echter niet geadviseerd, als een hoesje al enige tijd gescheurd is geweest dan kan er vocht bij komen dus ook roest vandaar dat er wordt geadviseerd om de gehele fuseekogel te vervangen.

Met een kapotte fuseekogel door blijven rijden is zeer gevaarlijk als er te veel speling ontstaat dan kan de fuseekogel afbreken met alle gevolgen van dien, hierdoor kunt u de macht over het stuur verliezen. Voelt u enige speling bij het sturen? Bekijk dan of de fuseekogel speling heeft dit dient wel op een brug te gebeuren.

Fuseekogel Lancia Delta I zelf vervangen

Om zelf een Lancia Delta I fuseekogel te vervangen heeft u een hefbrug nodig, en enige kennis is zeker een vereiste. Hoe lastig dit vervangen is verschild ook per auto type. Speciaal gereedschap is een must voor dit klusje denk hierbij aan een fuseevork of een fuseetrekker, deze tools zijn ervoor om ervoor te zorgen dat er spanning ontstaat op de fusee.

Na het los draaien van de moeren zal de fuseekogel een paar flinke tikken nodige hebben om los te komen. Na het vervangen van een fuseekogel dient de auto meestal uitgelijnd te worden dit omdat de stand van de wielen iets veranderd.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.