De doe-het-zelver kan makkelijk blokken vervangen. De wegligging is een heel belangrijk item bij een apk-keuring. De remvoering kan af geschuind zijn tegen trillingen. Fabrikanten van remmen gebruiken verschillende productie methodes.
De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring. De spatborden en deuren zijn eigenlijk niet aan slijtage onderhevig. Remdelen worden altijd ook in de praktijk op een voertuig getest. Het abs systeem van de auto werkt via abs sensoren electronica De wiel snelheid wordt gemeten en geremd. Voor bijna ieder set is wel een montage set te koop.
Alleen olie lekkage is uit den boze gezien het milieu. Een rempedaal kan wel 3000 keer per uur worden gebruikt. Elke auto heeft een eigen VIN-nummer. Omdat wij groots inkopen kunnen wij de prijzen zo laag houden op onze website. Het gewicht van auto's is bepalend voor de remweg.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.