Tot: 09-1993
Het vermogen van de nieuwe auto's neemt toe. Remschoenen vervangen begint met demontage van het wiel en de remtrommel, nu ziet u de remschoenen zitten deze zijn met elkaar verbonden door de remschoen montage set en wielremcilinder. Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. Onze pakketten worden geleverd door zowel PostNL als PDP. De schoen worden in de remtrommel gemonteerd en ertegen aan gedrukt tijdens het remmen de set bestaat altijd uit minimaal 4 segmenten omdat er 2 segmenten per wiel worden gemonteerd.
De achterremmen zijn met remschoenen uitgerust als er ook gebruik gemaakt wordt van remtrommels. Gietijzer komt steeds minder vaak voor als component. Alle onderdelen zijn uitvoerig getest en zijn gemaakt in de EU. Deze handremschoenen worden bediend door een handremkabel i.p.v. wielremcilinders. Remverschil in de wielen kan erg gevaarlijk zijn daar de auto dan bij het remmen naar links of rechts kan uitbreken waardoor men in de slip kan raken.
Waterpomp zorgt voor de afkoeling van de motor. De schoenen moeten altijd per as vervangen worden om remverschil te voorkomen. Als de remvoering op de remschoenen nog dik genoeg is maar wel natte plekken vertoont moet u deze vervangen, daar het remvermogen anders niet voldoende is voor de apk keuring. De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.