Remslangen Land Rover Freelander

Remslangen op uw auto verbinden de remklauw met het hydraulische remsysteem en zijn gevuld met remvloeistof. Remslangen worden regelmatig afgekeurd bij de apk keuring en vaak op haarscheuren die bijna niet te zien zijn dit kan gevaarlijk zijn als er lekkage ontstaat. De druk in de remslangen wordt groot als men het rempedaal intrapt, bij lekkage zullen de remblokken niet hard genoeg tegen de remschijven gedrukt worden waardoor de remweg aanzienlijk langer zal zijn.

Geen kenteken? Selecteer hieronder uw LAND ROVER type:

TypeBouwjaarKW
Van: 11-2000
Tot: 10-2006
86
Van: 02-1998
Tot: 11-2000
88
Van: 02-1998
Tot: 11-2000
72
Van: 11-2000
Tot: 10-2006
82
Van: 03-2001
Tot: 10-2006
80
Van: 11-2000
Tot: 10-2006
130
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Lengte van een remslang

Het gewicht van auto's is bepalend voor de remweg. De wegligging is een heel belangrijk item bij een apk-keuring. Dot 3 komt ook wel voor bij Japanse automobielen en LHM komt voor bij citroen. Remslangen slijten door het bewegen tijdens het rijden hierdoor ontstaan er haar scheuren in het rubber, of de slang kan uitdrogen waardoor deze kan gaan lekken.

Remslang bestellen voor uw Land Rover Freelander

Hier vind u altijd de juiste remslang voor uw auto via het zoeken middels kenteken. Remslangen slijten dit komt omdat de remklauw beweegt t.o.v. het chassis hier tussen beweegt de remslang licht mee. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw Land Rover komen. Tijdens het lekken verliest men druk in het remsysteem waardoor dit niet meer naar behoren kan functioneren en er gevaar tijden het remmen ontstaat.

Remslang monteren

De remleidingen zijn de dunnen stalen leidingen onder het chassis en deze lopen vanaf de hoofdremcilinder naar de wielen en aan het einde van de remleiding zit een remslang gemonteerd. Dit zijn in ieder geval de kosten niet daar een half litertje nog geen 5 euro kost. Onze webshop is beveiligd met een SSL-certificaat waardoor u veilig uw bestelling kunt maken op onze webshop. Remleidingen zijn er in vele maten en uitvoeringen, maar hebben altijd nippels aan de uiteinden om ze te verbinden met de remklauwen en cilinders en aan de andere kant op de stalen leidingen op het chassis. Men moet er wel op rekenen dat het remsysteem ontlucht moet worden.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.