Tot: heden
Een remslang moet veel druk kunnen verdragen en is dan ook van hoogwaardig versterkt rubber gemaakt. Remslangen zitten op de remklauw geschroefd en de andere kant op de remleiding die op het chassis zit. Benzine verbruik is een hot item in de auto industrie. Autoruiten zijn nog steeds van gelaagd glas.
Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw Peugeot komen. Tijdens het lekken verliest men druk in het remsysteem waardoor dit niet meer naar behoren kan functioneren en er gevaar tijden het remmen ontstaat. Uiteraard werken wij alleen met fabrikanten die aan deze specificaties voldoen. Omdat de remslang van rubber is wordt deze na verloop van tijd hard en droogt uit waardoor er haarscheuren ontstaan.
Houd u er rekening mee dat er altijd de juiste remvloeistof wordt gebruikt daar deze door de slangen loopt en bij verkeerde vloeistof het rubber aangetast kan worden. Bij kleine haarscheuren is ons advies om de remslang direct te vervangen, omdat er veel druk door de slangen gaat en er direct een groot probleem kan ontstaan tijdens het remmen. Tijdens de apk keuring is dit dan ook een afkeur punt. Dot 3 komt ook wel voor bij Japanse automobielen en LHM komt voor bij citroen.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.