Tot: heden
Daar de achterzijde maar voor 20% mee remt komt er dus minder belasting op de achterzijde en zal deze dus veel minder slijten dan de onderdelen op de voorzijde zoals de remblokken en remschijven daar deze wel 80% van het remvermogen leveren. Het nadeel van remtrommels zijn dat deze slecht hun warmte kwijt kunnen raken daarom zien we op de modernere auto’s geen remtrommel systemen meer. Wij controleren altijd bij de Mercedes-benz dealer of de onderdelen passen op uw auto. De spatborden en deuren zijn eigenlijk niet aan slijtage onderhevig.
Bij het kopen van een set nieuwe trommels is het raadzaam om ook de remschoenen te vernieuwen daar deze met elkaar samenwerken. De juiste kwaliteit onderdelen garandeert uw veiligheid. Bij beide moeten dan de remtrommels gedemonteerd worden en uitvoerig worden bekeken op slijtage en afstelling van de schoenen. Remtrommels worden bijna alleen gebruikt op de achterwielen van automobielen deze hebben dezelfde werking als de remschijven aan de voorzijde van uw auto.
Het rendement uit de benzine motor is aanzienlijk gestegen de laatste jaren. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuwe glijbussen en nieuwe rubberdelen. Versleten trommels herkend men aan te diepe groeven in het loopvlak waardoor het loopvlak niet meer glad is en aansluit met de remschoenen opschuren gaat niet in dit geval daar de schoen bij het monteren tegen de groeven aanlopen en de remtrommel er niet overheen gaat. Een defecte remtrommel op zich komt niet zo heel vaak voor enkel na slijtage word deze meestal vervangen. Onze aangesloten garages kunnen u helpen bij het installeren van het bestelde onderdeel onder uw auto.
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.