Stuurkogels Daihatsu MOVE

Een stuurkogel is een kogelgewricht die zorgt voor de verbinding tussen het wiel en het stuurhuis. De buitenste stuurkogel zit aan de wielzijde gemonteerd,deze wordt op de binnenste stuurkogel geschroefd.de binnenste stuurkogel wordt ook wel axiaalkogel genoemd en deze zit aan het stuurhuis bevestigd. De stuurkogel kan men afstellen om de sporing van de auto te bepalen dit gebeurd bij het uitlijnen van de auto.

Geen kenteken? Selecteer hieronder uw DAIHATSU type:

ModellenUitvoering
Move
1994 - 1999
MPV
Move
1998 - 2002
MPV
Move
2002 - 2007
Move
2006 - 2010
MPV
Move
2010 - 2014
Move
2010 - 2014
MPV
Move
2014 - heden
Move Canbus
2016 - heden
MPV
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Stuurkogel zelf monteren

Het is daarom belangrijk om de fuseekogels, stuurkogels en stabilisatoren regelmatig of tijdens een onderhoudsbeurt op speling of defecten te controleren. Deze onderdelen hebben allemaal te maken met de stuurinrichting en wielophanging van het voertuig al deze auto onderdelen dragen in hoge mate bij aan de veiligheid van het voertuig. Gelukkig koopt u een stabilisatorstang of stuurkogel bij AutoPartsOnline tegen zeer scherpe prijzen waardoor het vervangen niet prijzig is. Het assortiment bestaat uit meer dan 30.000 artikelen en is opgebouwd uit 16 categorieën.

De juiste stuurkogel vinden

Het wegdek bepaald mede de slijtage aan uw auto onderdelen. Bij de apk keuring van de auto wordt er nauwlettend naar de stuur onderdelen gekeken daar deze uitermate belangrijk zijn voor uw veiligheid tijdens het rijden. Wilt u aankoop veranderen? Neem dan telefonisch contact met ons op. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw Daihatsu MOVE komen.

Stuurkogels voor uw Daihatsu bestellen

Speling op een kogel of stang geeft een onregelmatig rijgedrag en overmatige slijtage aan de banden. Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-delen of ook wel stuurdelen genoemd. Het vervangen van bijvoorbeeld stabilisatorstangen kan het beste per paar gebeuren daar links en rechts dezelfde krachten krijgen te verduren dit zelfde geld voor een stuurkogel of fuseekogel. Tevens zit er iets vet in de kogel gewrichten wat er dus niet uit mag lopen om het onderdeel intakt te laten ook hier kijkt de keur meester naar en kan bij scheuren in het rubber tot een afkeur leiden.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.