Stuurkogels Peugeot 308

Een stuurkogel is een kogelgewricht die zorgt voor de verbinding tussen het wiel en het stuurhuis. De buitenste stuurkogel zit aan de wielzijde gemonteerd,deze wordt op de binnenste stuurkogel geschroefd.de binnenste stuurkogel wordt ook wel axiaalkogel genoemd en deze zit aan het stuurhuis bevestigd. De stuurkogel kan men afstellen om de sporing van de auto te bepalen dit gebeurd bij het uitlijnen van de auto.

Geen kenteken? Selecteer hieronder uw PEUGEOT type:

ModellenUitvoering
308 I
2007 - 2016
Hatchback
308
2007 - heden
Hatchback
Bestelwagen/Bus
308 Cc
2009 - 2015
Cabriolet
308 II
2013 - heden
Hatchback
308 Sw II
2014 - heden
Stationwagen
Bestelwagen/Bus
308 Hatchback/van
2015 - heden
Hatchback/Van
308 III
2021 - heden
Hatchback
308 Sw III
2021 - heden
Stationwagen
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Stuurkogels voor uw Peugeot 308 bestellen

De elektronische onderdelen in de huidige auto geeft veel storingen. Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-delen of ook wel stuurdelen genoemd. Deze onderdelen hebben allemaal te maken met de stuurinrichting en wielophanging van het voertuig al deze auto onderdelen dragen in hoge mate bij aan de veiligheid van het voertuig. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw Peugeot.

Stuurkogel zelf monteren

De ontwikkeling van de automobiel is de laatste 10 jaar enorm geweest. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw auto, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. In ons magazijn heeft RemOnderdelen.nl meer dan 22.000 producten op voorraad liggen. Ook de arbeidstijd valt bij montage en demontage van deze auto onderdelen wel mee.

De juiste stuurkogel vinden

Vandaag besteld, morgen bij u in huis. De spatborden en deuren zijn eigenlijk niet aan slijtage onderhevig. Het is daarom belangrijk om de fuseekogels, stuurkogels en stabilisatoren regelmatig of tijdens een onderhoudsbeurt op speling of defecten te controleren. Tevens zit er iets vet in de kogel gewrichten wat er dus niet uit mag lopen om het onderdeel intakt te laten ook hier kijkt de keur meester naar en kan bij scheuren in het rubber tot een afkeur leiden. Het vervangen van bijvoorbeeld stabilisatorstangen kan het beste per paar gebeuren daar links en rechts dezelfde krachten krijgen te verduren dit zelfde geld voor een stuurkogel of fuseekogel.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.