Stabilisatoren Volvo 140
De stabilisatorstang is een stalen of kunstof stang vaak met rubber bevestegings uiteinden die verbonden worden tussen de draagarm en het chassis, de stang heeft als functie om overhellen van de auto in de bocht tegen te gaan. Er komt dus veel kracht op de stang te staan, daarom is het van belang dat de stabilisatorstang tijdig wordt gecontroleerd op slijtage.Selecteer uw type en bouwjaar Volvo 140
Modellen | Bouwjaren | Uitvoering |
---|---|---|
140 1966 - 1975 | 1966 - 1975 | Sedan |
140 1966 - 1975 | 1966 - 1975 | Sedan |
140 Stationwagen 1966 - 1975 | 1966 - 1975 | Stationwagen |
Stabilisatorstangen zelf demonteren
De versnellingsbak kan bij een oudere auto nog wel eens lekken. Houdt u altijd rekening met weekend, feestdagen en zondagen. Deze onderdelen hebben allemaal te maken met de stuurinrichting en wielophanging van het voertuig al deze auto onderdelen dragen in hoge mate bij aan de veiligheid van het voertuig. U besteld bij RemOnderdelen.nl altijd het product dat u ook echt nodig heeft, dit komt door onze uitgebreide handmatige controlere die wij bij elke order uitvoeren. Waterpomp zorgt voor de koeling van de motor.
Stabilisatorstangen voor uw Volvo 140 bestellen
Het vervangen van bijvoorbeeld stabilisatorstangen kan het beste per paar gebeuren daar links en rechts dezelfde krachten krijgen te verduren dit zelfde geld voor een stuurkogel of fuseekogel. Uitlezen van de boord computer kan bijna alleen bij de auto dealer. Doormiddel van onze simpele website kunt u op een overzichtelijke manier zien wat er op uw Volvo past. Bijna elke auto heeft meerdere van bovenstaande chassisonderdelen op de auto zitten en deze zorgen voor een stabiele en gecontroleerde wegligging en stuurgedrag van het voertuig.
Stabilisatorstang voor uw auto kopen
Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-delen of ook wel stuurdelen genoemd. Elke auto heeft een eigen VIN-nummer. Ook de arbeidstijd valt bij montage en demontage van deze auto onderdelen wel mee. Speling op een kogel of stang geeft een onregelmatig rijgedrag en overmatige slijtage aan de banden. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% voor en 50% achter.