Stuurkogels Peugeot 408
Een stuurkogel is een kogelgewricht die zorgt voor de verbinding tussen het wiel en het stuurhuis. De buitenste stuurkogel zit aan de wielzijde gemonteerd,deze wordt op de binnenste stuurkogel geschroefd.de binnenste stuurkogel wordt ook wel axiaalkogel genoemd en deze zit aan het stuurhuis bevestigd. De stuurkogel kan men afstellen om de sporing van de auto te bepalen dit gebeurd bij het uitlijnen van de auto.Selecteer uw type en bouwjaar Peugeot 408
Modellen | Bouwjaren | Uitvoering |
---|---|---|
408 2010 - heden | 2010 - heden | Sedan |
Stuurkogels voor uw Peugeot 408 bestellen
Bijna elke auto heeft meerdere van bovenstaande chassisonderdelen op de auto zitten en deze zorgen voor een stabiele en gecontroleerde wegligging en stuurgedrag van het voertuig. Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-delen of ook wel stuurdelen genoemd. De stuurdelen voor uw auto koopt u voordelig bij AutoPartsOnline.nl met kortingen tot wel 65% op de dealerprijzen en makkelijk de juiste voor uw auto gevonden via onze kentekenzoeker. Deze onderdelen hebben allemaal te maken met de stuurinrichting en wielophanging van het voertuig al deze auto onderdelen dragen in hoge mate bij aan de veiligheid van het voertuig.
De juiste stuurkogel vinden
Bij de apk keuring van de auto wordt er nauwlettend naar de stuur onderdelen gekeken daar deze uitermate belangrijk zijn voor uw veiligheid tijdens het rijden. Een RDW keuring is verplicht bij een ingevoerde auto. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw Peugeot. Ook de arbeidstijd valt bij montage en demontage van deze auto onderdelen wel mee.
Stuurkogel zelf monteren
Elke auto heeft een eigen VIN-nummer. De versnellingsbak kan bij een oudere auto nog wel eens lekken. Het is daarom belangrijk om de fuseekogels, stuurkogels en stabilisatoren regelmatig of tijdens een onderhoudsbeurt op speling of defecten te controleren. Tevens zit er iets vet in de kogel gewrichten wat er dus niet uit mag lopen om het onderdeel intakt te laten ook hier kijkt de keur meester naar en kan bij scheuren in het rubber tot een afkeur leiden.