Stuurkogels Rover 416i
Een stuurkogel is een kogelgewricht die zorgt voor de verbinding tussen het wiel en het stuurhuis. De buitenste stuurkogel zit aan de wielzijde gemonteerd,deze wordt op de binnenste stuurkogel geschroefd.de binnenste stuurkogel wordt ook wel axiaalkogel genoemd en deze zit aan het stuurhuis bevestigd. De stuurkogel kan men afstellen om de sporing van de auto te bepalen dit gebeurd bij het uitlijnen van de auto.Selecteer uw type en bouwjaar Rover 416i
Modellen | Bouwjaren | Uitvoering |
---|---|---|
416i 1986 - 1989 | 1986 - 1989 |
Stuurkogel zelf monteren
Het juiste onderhoud aan de auto zorgt voor probleemloos rijden. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuwe rubberdelen, nieuwe veren, nieuw handremmechanisme en nieuwe glijbussen. Wij doen niet moeilijk over het ruilen van producten, bij ons kunt u tot 100 dagen na bestellen retouren. Speling op een kogel of stang geeft een onregelmatig rijgedrag en overmatige slijtage aan de banden. Voertuigen worden steeds sneller gemaakt.
Stuurkogels voor uw Rover 416i bestellen
Het vervangen van bijvoorbeeld stabilisatorstangen kan het beste per paar gebeuren daar links en rechts dezelfde krachten krijgen te verduren dit zelfde geld voor een stuurkogel of fuseekogel. Bijna elke auto heeft meerdere van bovenstaande chassisonderdelen op de auto zitten en deze zorgen voor een stabiele en gecontroleerde wegligging en stuurgedrag van het voertuig. Houdt u altijd rekening met weekend en zondagen. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw Rover komen.
De juiste stuurkogel vinden
Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw auto, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% achter en 50% voor. Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-delen of ook wel stuurdelen genoemd. Wanneer u in de buurt van Ermelo woont kunt u het pakket ophalen, uiteraard versturen wij de producten door heel Nederland. Tevens zit er iets vet in de kogel gewrichten wat er dus niet uit mag lopen om het onderdeel intakt te laten ook hier kijkt de keur meester naar en kan bij scheuren in het rubber tot een afkeur leiden.