Wiellagers en wielnaven Mitsubishi Pajero type 2 3.2 DiD 4WD

Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD Wiellagers zijn slijtage onderdelen. Deze zijn gemonteerd in de draaiende wielnaaf waar het wiel aan vast zit wat betekend dat u dus 4 wiellagers en wielnaven in uw Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD heeft. De slijtage van de wiellagers is vaak pas boven de 50.000 kilometer. Tegenwoordig worden er complete wielnaven verkocht waar de wiellagers en abs-sensoren al voor gemonteerd in zitten waardoor het vervangen van dit auto onderdelen in uw Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD gemakkelijk zelf te doen is.

Wiellager - naaf voorzijde
Past op uw auto.
- 60%
243,69
97,48
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 201295
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Wiellager - naaf achterzijde
Past op uw auto.
- 64%
382,86
137,83
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 201584
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
ABS-sensor voorzijde
Past op uw auto.
- 65%
69,87
24,45
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 31140
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Past op uw auto.
- 65%
69,87
24,45
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 31139
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
ABS-sensor achterzijde
Past op uw auto.
- 59%
59,64
24,45
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 31142
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Past op uw auto.
- 58%
58,22
24,45
per stuk
  • Nu besteld, uiterlijk zaterdag gratis in huis!
  • Gratis bus remreiniger + vet
Art.nr. 31141
In winkelwagen
4.5 stars, based on 89 reviews
Vragen? Bel ons!
0341 267 637

Wanneer is een Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellager versleten?

Wanneer Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellagers beschadigd zijn en lawaai maken, is het moeilijk om een ​​diagnose te stellen omdat u het voertuig moet besturen om het geluid te reproduceren. Hier zijn tips om u te helpen de oorzaak van het probleem te achterhalen:

Wanneer de afdichting op het wiellager kapot of beschadigd is, begint het geluid erg zwak en wordt het na verloop van tijd luider. Het klinkt als het geluid die je banden maken bij het raken van een strook op de snelweg, gewoon niet zo hard, zoiets als het geluid van speelkaarten die fladderen tegen fietsspaken.

Rijd ongeveer 20 km/u over de weg en laat de auto langzaam heen en weer zwaaien, waarbij u het gewicht van het voertuig van de ene naar de andere kant verschuift. Rijd niet te wild, beweeg de auto gewoon rustig. Let op of het geluid harder of zachter wordt. Als het geluid iets minder is als je naar rechts draait, kan de beschadigde lager aan de linkerkant zijn of andersom.

Let wel dat banden die "gehakt" of "gegratineerd" zijn (gecurved) ook een ritmisch geluid maken en toeneemt naarmate je sneller gaat. Dit klinkt erg vergelijkbaar met een slechte wiellager. Kijk dus ook naar je banden als je dit soort ruis hoort.

En tenslotte... Raak niet in paniek als u denkt dat uw auto bezig is met het ontwikkelen van een Wiellager geluid. Ze zijn gemaakt van zeer sterk staal en zijn zeer duurzaam. Zelfs als ze beginnen met het maken van dat karakteristieke snorrende geluid, zullen ze waarschijnlijk een lange tijd nog meegaan. Dat gezegd te hebben, een terminale storing kan resulteren in een wiel vergrendeling op snelheid, die zou zeer gevaarlijk zijn en een lager, dat op de weg is naar buiten kan ook oververhit raken, het verzenden van ongewenste warmte in de naaf en remmen. Dus, paniek niet, maar ook, laat het niet maanden duren voordat je actie onderneemt!

Waarom maken mijn Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellagers geluid?

De Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellagers zijn van gehard staal en kunnen veel hebben. De twee grootste vijanden van wiellagers zijn hitte en water. Bij gebrek aan smering kan een wiellager beschadigen. Water dat in een afgesloten lager doordringt, zal het ook beschadigen.

De meeste hedendaagse wiellagers zijn geseald. Ze komen uit de fabriek samengeperst als een assemblage: voorwiellager, lager set, middenloop, lager set en buitenring, met afdichtingen aan de voor- en achterzijde. Afdichtingen beschermen lagers tegen de elementen, water en vuil, en ze dichtten ook het hoge-temperatuurvet af dat het lager nodig heeft. Wanneer een zegel verbroken of beschadigd is, zal het wiellager kapot gaan en geluid maken.

Als je echt wilt weten of je geluid een peilend geluid is en je de auto op een brug kunt krijgen, kun je een geïmproviseerde stethoscoop (eigenlijk een grote schroevendraaier) gebruiken om naar het geluid te luisteren en te zoeken waar het vandaan komt. Laat iemand het voertuig starten en voer het uit met ongeveer 20 km/u. Plaats een lange schroevendraaier of stethoscoop op de naaf bij elk wiellager. Voorzichtig! Laat het gereedschap een bewegend onderdeel niet raken, anders kan het omhoog vliegen en u raken. Luister door het handvat van de schroevendraaier (of door de stethoscoop) voor het geluid en gegarandeerd dat je kunt bepalen welk lager slecht is.

Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellagers of wielnaven kopen.

Gelukkig zijn wiellagers of Wiellager kits over het algemeen niet te duur. Er zijn een paar dingen die je moet weten bij het aankopen van wiellagers. Zoals altijd, lees de productbeschrijvingen volledig en let op of het voor de achterzijde of voorzijde is. Wiellager kits zijn meestal voor links en rechts, zodat u geen zorgen hoeft te maken over of het voor links of rechts is.  Bij de aankoop is het belangrijk dat u naast uw kenteken ook uw chassisnummer/ VIN nummer van uw Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD opgeeft. Bij veel auto’s kunnen er meerdere types wielnaven of lagers opzitten, wat wij weer kunnen checken middels uw chassisnummer. 

Een ander ding om in gedachten te houden is, dat als je de optie van een Wiellager Kit of complete wielnaaf assemblage hebt, dat je niet automatisch moet gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat veel meer arbeid nodig zou zijn om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf, dus vraag een prijs aan uw monteur voor beide opties en welke het beste zal zijn voor u op de lange termijn ter vervanging van uw wiellagers.

Uw Mitsubishi Pajero II 3.2 DiD 4WD wiellager vervangen

Het vervangen van lagers is behoorlijk lastig vanwege de betrokken arbeid. Er zijn veel onderdelen die gedemonteerd moeten worden voordat u bij het wiellager kunt komen, vooral bij een voertuig met vierwielaandrijving of met voorwielaandrijving. Het is een moeilijke klus om zelf en zonder een pers te doen, omdat het een strakke pasvorm is om de lagers in en uit de naaf te krijgen. Het is minder werk om de hele naaf en lager als een geheel te vervangen.

Dus het vervangen van wiellagers is een job die thuis door bekwame monteurs met de juiste hulpmiddelen kan worden gedaan, maar in de meeste gevallen is het beter over te laten aan de Pro's. Bovendien kan het verwijderen en vervangen van het lager zelf van de naaf alleen mogelijk zijn met een sterke pers. Zelfs op dat, kan het zijn dat de gehele assemblage extra het verwarmen met een gas toorts vereist als het omhoog volledig heeft gegrepen. Dit is echt een baan voor mensen met ervaring. Als de hele naaf moet worden vervangen dan is het een ander verhaal, als minder gespecialiseerde tools nodig zijn en het wordt een meer eenvoudige DIY taak.

De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.