ABS sensoren Dodge Durango 5.2
Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.- Onderdelen made in EU
- Groothandelsprijzen
- Altijd GRATIS verzending
- Achteraf betalen
Gratis bij iedere bestelling
- Onderdelen made in EU
- Groothandelsprijzen
- Altijd GRATIS verzending
- Achteraf betalen
Gratis bij iedere bestelling
Helaas, voor deze auto hebben wij geen wiellagers en wielnaven.
De werking van een ABS-sensor
Dit veiligheidssysteem is verbonden met een computer en deze heeft gegevens nodig over de wielsnelheid welke gelezen wordt door de abs sensor. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw Dodge Durango 5.2. Het ABS systeem is een deels elektronische en deels hydraulisch samenwerkend remsysteem. Aluminium velgen worden steeds vaker bij aflevering gemonteerd.
APK afkeur ABS sensor
De sensor om uit te lezen is meestal een los onderdeel wat in de buurt van het wiel zit. Pas dan kunt u de juiste bestellen, het kan dan een losse ABS sensor zijn, een complete wielnaaf met ingebouwde ABS sensor of een wiellager met magnetische ABS ring. Wanneer u voor 10:00 besteld kunt u het nog dezelfde werkdag ophalen bij ons op locatie. Het is dus belangrijk om tijdens een onderhoudsbeurt de sensoren vrij van vuil te maken.
ABS-sensor op uw Dodge Durango uitlezen
De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Deze ring is magnetisch en ook te vinden door een metalen plaatje te gebruiken. Wij hebben onderdelen voor alle automerken waaronder: BMW, AUDI, FORD, MERCEDES, VOLKSWAGEN, RENAULT en FIAT. Om een signaal op te kunnen vangen, is er een gever en een nemer nodig.