ABS sensoren Volkswagen (vw) Jetta type 3 2.0 Tfsi
Een ABS-sensor zorgt dat uw Abs systeem werkt, de sensoren geven de puls door aan de computer en deze zorgt ervoor dat het ABS-systeem in werking treedt. Een ABS-sensor is een elektronisch auto-onderdeel en kan snel defect raken daar het onder de auto met water en modder te maken krijgt. Vaak zitten de Abs sensoren tegenwoordig ook in de wielnaven ingebouwd wat kan betekenen dat als de ABS-sensor defect is u een complete wielnaaf moet vervangen.- Onderdelen made in EU
- Groothandelsprijzen
- Altijd GRATIS verzending
- Achteraf betalen
Gratis bij iedere bestelling
- Onderdelen made in EU
- Groothandelsprijzen
- Altijd GRATIS verzending
- Achteraf betalen
Gratis bij iedere bestelling
Helaas, voor deze auto hebben wij geen wiellagers en wielnaven.
De werking van een ABS-sensor
Een juist werkend ABS systeem op uw auto is essentieel voor de veiligheid en wordt daarom ook meegenomen in de apk keuring om ongelukken te voorkomen. ABS-sensoren zijn altijd passend voor uw auto. De Abs sensor in losse uitvoering vervangen is een simpel klusje, de losse sensor zit vaak op het chassis geschroefd bij de aandrijfas of de remschijf daar loopt hij vlak langs een ABS-ring dit is een getande ring waarvan de ABS-sensor de pulsen leest. Dit veiligheidssysteem is verbonden met een computer en deze heeft gegevens nodig over de wielsnelheid welke gelezen wordt door de abs sensor.
APK afkeur ABS sensor
Elke Volkswagen (VW) Jetta Iii 2.0 Tfsi heeft een eigen VIN-nummer. Wij controleren altijd bij de Volkswagen (VW) Jetta Iii dealer of de onderdelen passen op uw auto. De ABS-ring zit vaak gemonteerd op de aandrijfas de remschijf of de wielnaaf. Er is een ABS-pomp gemonteerd in de auto, tussen het remsysteem.
ABS-sensor op uw Volkswagen (VW) uitlezen
Er zijn ook gewone pers wiellagers met een magnetische ABS ring in de buitenzijde van het wiellager als deze defect is moet men het wiellager demonteren en vervangen. De electronica in de huidige auto geeft veel storingen. Het ABS systeem is een deels elektronische en deels hydraulisch samenwerkend remsysteem. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% achter en 50% voor.